Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14489
Название: Синтез та моделювання оптимальної за швидкодією слідкуючої системи
Другие названия: Synthesis and simulation of the optimum according to the speed of the tracking system
Авторы: Бобрiков, Сергій Олександрович
Бобриков, Сергей Александрович
Bobrikov, Serhii
Прокофьєва, Людмила Леонідівна
Прокофьева, Людмила Леонидовна
Prokofeva, Liudmyla
Савєльєв, Артем Андрійович
Савельев, Артем Андреевич
Savieliev, Artem
Ключевые слова: структурна схема
система управління
передаточна функція
structural diagram
control system
transfer function
optimal system
speed
relay mode
phase plane
switching line
control error
simulation
Дата публикации: 2023
Издательство: Державний університет «Одеська політехніка»
Библиографическое описание: Бобріков С. О. Синтез та моделювання оптимальної за швидкодією слідкуючої системи / С. О. Бобріков, Л. Л. Прокофьєва, А. А. Савельєв // Інформатика та мат. методи в моделюванні = Informatics and Mathematical Methods in Simulation. – Одеса, 2023. – Т. 13, № 1-2. – С. 17–33.
Краткий осмотр (реферат): Запропоновано метод побудови і розрахунку структурної схеми системи управління об'єктом, який конструктивно утворено послідовним з'єднанням аперіодичної ланки першого порядку та інтегратором, а формалізовано описано математичною моделлю у вигляді добутку відповідних передаточних функцій. Поширеною типовою реалізацією зазначеного об'єкту управління може слугувати електричний двигун з джерелом вхідної напруги. Запропонований метод дозволяє побудувати систему управління, близьку до оптимальної за швидкістю. Причому оптимальність, в даному випадку, визначається тим, що об'єкт в процесі функціонування вмикається в релейному режимі. Перехідний процес для визначеного об'єкта управління, в умовах оптимального режиму, являє собою два етапи: розгону та гальмування, які здійснюються за максимальних значень вхідного впливу - тобто вхідної напруги. Для визначення моментів перемикання вхідного впливу ( сигналу ) використано метод фазової площини, а фазовими координатами при цьому виступають: по осі абсцис - вихідна величина ( для наведеного прикладу - частота обертання валового двигуна ), а по осі ординат - швидкість зміни вихідної величини ( або похідна від частоти обертання валу двигуна, тобто відповідне прискорення ). Розроблено структурну схему системи управління, що забезпечує розгін та гальмування об'єкта при максимальних значенях вхідного сигналу ( U + max та U - max ). Оптимальність перехідного процесу забезпечується тим, що похибка управління порівнюється з сигналом, що надходить від ланки, налаштованої лінії перемикання. Наведено формули обчислення лінії перемикання на фазовій площині, а також програму розрахунку лінії перемикання, написану в середовищі MATLAB у форматі m-file. Проведено моделювання системи в пакеті MATLAB - Simulink, що підтверджує оптимальність процесу управління.
A method of construction and calculation of the structural scheme of the facility management system is proposed, which is constructively formed by the serial connection of the first-order aperiodic link and the integrator, and is formally described by a mathematical model in the form of a product of the corresponding transfer functions. An electric motor with an input voltage source can serve as a common typical implementation of the specified control object. The proposed method makes it possible to build a control system that is close to optimal in terms of speed. Moreover, optimality, in this case, is determined by the fact that the object in the process of functioning is turned on in relay mode. The transient process for a defined control object, under the conditions of the optimal mode, is two stages: acceleration and braking, which are carried out at the maximum values of the input influence - that is, the input voltage. To determine the switching moments of the input influence (signal), the phase plane method is used, and the phase coordinates are: on the abscissa axis, the output value (for the given example, the frequency of rotation of the motor shaft), and on the ordinate axis, the rate of change of the output value (or derivative from the rotation frequency of the motor shaft, i.e. the corresponding acceleration). A structural diagram of the control system was developed, which ensures acceleration and braking of the object at the maximum values of the input signal. The optimality of the transition process is ensured by the fact that the control error is compared with the signal coming from the link of the configured switching line. Formulas for calculating the switching line on the phase plane are presented, as well as the program for calculating the switching line, written in the MATLAB environment in m-file format. The system was modeled in the MATLAB-Simulink package, which confirms the optimality of the control process.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/14489
Располагается в коллекциях:ІНФОРМАТИКА ТА МАТЕМАТИЧНІ МЕТОДИ В МОДЕЛЮВАННІ. Том 13, номер 1-2, 2023

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Itmm_2023_13_1-2_5.pdf861.73 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.