Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8115
Название: Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution
Другие названия: Розвиток концепції цифрового маркетингу в контексті викликів четвертої промислової революції
Авторы: Chukurna, Olena
Чукурна, Олена Павлівна
Konak, Yevheniia
Конак, Євгенія Іванівна
Ключевые слова: digital marketing
the fourth industrial revolution
the cognitive economy
cognitive marketing
цифровий маркетинг
четверта промислова революція
когнітивна економіка
когнітивний маркетинг
Дата публикации: 2018
Издательство: Odessa National Polytechnic University
Библиографическое описание: Chukurna, O. P, Konak, E. I. (2018). Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution. ECONOMICS: time realities, 1 (35), 42–51.
Chukurna, O. P. Evolution of the concept of digital marketing in the context of challenges in the fourth industrial revolution / O. P. Chukurna, E. I. Konak // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2018. – № 1 (35). – Р. 42–51.
Краткий осмотр (реферат): The article is content critically analyzes the scientific idea of developing the concept of digital marketing. It was determined turning points in the form of global megatrends, which shape the future digital world in the context of the fourth industrial revolution. It m ade conclusions about the vectors of the development of digital marketing in a cognitive economy, which will form the basis of the seventh technological order. It was proposed the concept of cognitive marketing and substantiated the main directions of deve lopment of the concept of cognitive marketing. It was justified the emergence of the concept of cognitive marketing in the future based on the concept of digital marketing. It have been defined twelve rules for the development of the concept of digital mar keting, which will be transformed into vectors for the development of the future concept of cognitive marketing. It have been made f comparative analysis of the concept of traditional and digital marketing and formed the vectors for the development of cogn itive marketing.
В статті проведено критичний аналіз наукової думки щодо розвитку концепції цифрового маркетингу. Визначені поворотні моменти у вигляді глобальних мегатрендів, які формують м айбутній цифровий світ в контексті четвертої промислової революції. Зроблені висновки щодо векторів розвитку цифрового маркетингу в умовах когнітивної економіки, яка складатиме базис сьомого технологічного укладу. Запропоновано поняття когнітивного маркети нгу та обґрунтовані основні напрямки розвитку концепції когнітивного маркетингу. Обґрунтовано виникнення концепції когнітивного маркетингу у майбутньому на базі концепції цифрового маркетингу. Визначені дванадцять правил розвитку концепції цифрового маркет ингу, які мають трансформовуватися у вектори розвитку майбутньої концепції когнітивного маркетингу. Зроблено порівняльний аналіз концепції традиційного та цифрового маркетингу та сформовані вектори розвитку когнітивного маркетингу.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/42.pdf
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8115
ISSN: 2226-2172
Располагается в коллекциях:Статті каф. маркетингу
ЕКОНОМІКА: реалії часу №1(35), 2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
42.pdf444.83 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Инструменты администратора