Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8364
Название: Funkcje społeczne kultury medialnej
Другие названия: СОЦІАЛЬНІ ФУНКЦІЇ МЕДІАКУЛЬТУРИ
SOCIAL FUNCTIONS OF MEDIA CULTURE
Авторы: Кубко, Валентина Петрівна
Кубко, Валентина Петровна
Kubko, Valentina
Ключевые слова: kultura medialna, mass media, środki komunikacji masowej, środki masowego przekazu
медіакультура, мас–медіа, засоби масової комуніка- цій, засоби масової інформації
media culture, mass media, mass information media, mass communication
Дата публикации: 2019
Издательство: К. : «Видавництво «Гілея»
Библиографическое описание: Kubko, W. P. Funkcje społeczne kultury medialnej / W. P. Kubko // Гілея : наук. вісн. : зб. наук. пр. - Київ, 2019. - Вип. 141 (№ 2), ч. 2 : Філософ. науки. – C. 73-77
Краткий осмотр (реферат): Artykuł analizuje kulturę mediów jako zjawisko społeczno–filozoficzne we współczesnej przestrzeni informacyjnej, jej funkcje społeczne i wpływ na życie społeczeństwa. Celem badania jest uzyskanie głębszego wglądu w funkcje społeczne kultury medialnej, która jest zjawiskiem wielofunkcyjnym, odgrywającym ważną rolę w procesie modernizacji społecznej. Stosowane są teoretyczne i empiryczne metody badań. Wnioski: kultura medialna jako społeczny fenomen wytwarzania produkcji medialnej, zapośredniczony przez środki komunikacji masowej, i jej konsumpcja przez masową publiczność jest przestrzenią mediatyzowaną, która tworzy nowe środowisko oraz nową realną rzeczywistość.
Досліджується медіакультура як соціально–філософський феномен у сучасному інформаційному просторі, аналізуються соціальні функції медіакультури та їх влив на життя соціуму. Метою дослідження є уточнення соціальних функцій медіакультури як поліфункціонального явища та важливого фактору соціальної модернізації. Застосовуються теоретичні та емпіричні методи дослідження. Висновки: медіакультура як суспільний феномен виробництва медіа–продукції, опосередкований засобами масової комунікації, та її споживання масовою аудиторією становлять медіатизований простір, який створює нове середовище існування, нову реальну дійсність.
The article analyses media culture as a socio–philosophical phenomena in the modern information space, its social functions and their influence on the life of the society. The aim of the study is to get a deeper insight into social functions of media culture, which is being a polyfunctional phenomena plays an important role in the process of social modernization. Theoretical and empirical study methods are applied. Conclusion: media culture, being a social phenomenon of media production, along with tools of mass communication form media space, which creates a new reality.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8364
ISSN: 2076–1554
Располагается в коллекциях:Статті каф. ІДМК

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Кубко_В_П_Гилея_141.pdf276.38 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.