Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8413
Название: Концепт «маска» в соціально-філософському осмисленні «театру» буття
Другие названия: THE CONCEPT OF “MASK” IN THE SOCIO-PHILOSOPHICAL UNDERSTANDING OF THE “THEATER” OF BEING
Авторы: Прокопович, Лада Валеріївна
Прокопович, Лада Валерьевна
Prokopovych, Lada
Ключевые слова: соціальна реальність, «театр» буття, маска, роль, особистість, діалог, соціальні комунікації
social reality, “theater” of being, mask, role, personality, dialogue, social communications
Дата публикации: 2019
Издательство: Virtus
Библиографическое описание: Прокопович, Л. В. Концепт «маска» в соціально-філософському осмисленні «театру» буття / Л. В. Прокопович // Virtus : scientific journal. – 2019. – Iss. 31, February. – P. 16–20. – (Published since 2014).
Краткий осмотр (реферат): Мета дослідження – осмислення соціально-філософських засад театральності комунікацій в системі «особистість – суспільство – культура» за допомогою концепту «маска». Методологія дослідження ґрунтується на методах соціокультурного аналізу в рамках концепції театральності соціокомунікативних проявів культури. Цей підхід (що складає наукову новизну роботи) дозволив показати, що маска, як предмет культури і як метафора, є феноменом, що поєднує протилежні, суперечливі функції, смисли, уявлення, практики. Це задає діалектичний характер всім філософсько-теоретичним конструкціям, які будуються з використанням концепту «маска» для осмислення не лише соціального маскараду, а й «театру буття взагалі.
The purpose of the study is to understand the social and philosophical foundations of the theatricality of communications in the system “personality – society – culture” with the help of the concept “mask”. The research methodology is based on the methods of sociocultural analysis within the framework of the concept of theatricality of sociocommunicative manifestations of culture. This approach (which constitutes the scientific novelty of the research) made in possible to show that the mask, as an object of culture and as a metaphor, is a phenomenon that combines opposing, contradictory functions, meanings, ideas, practices. This sets the dialectical nature of all philosophical and theoretical structures that are built using the concept of “mask” to reflect not only the social masquerade, but also the “theater” of being in general.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8413
ISSN: 2410-4388 (Print)
2415-3133 (Online)
Располагается в коллекциях:Статті каф. КФК



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.