Показать сокращенную информацию
dc.contributor.author | Лисенко, Ольга Михайлівна | |
dc.contributor.author | Кримова Наталія Олексіївна | |
dc.contributor.author | Лысенко, Ольга Михайловна | |
dc.contributor.author | Lysenko, Olga | |
dc.contributor.author | Крымова, Наталья Алексеевна | |
dc.contributor.author | Krymova, Nataliia | |
dc.date.accessioned | 2020-06-26T13:02:05Z | |
dc.date.available | 2020-06-26T13:02:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Лисенко, О. М. Емоційне лідерство в групі: ресурси і ризики / О. М. Лисенко, Н. О. Кримова // Теорія і практика сучасної психології. – 2020. – № 1, т. 3. – С. 68–73. | uk |
dc.identifier.issn | p-ISSN 2663-6026 | |
dc.identifier.issn | e-ISSN 2663-6034 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10721 | |
dc.description.abstract | У статті аналізуються та виносяться на розгляд теоретичні підходи щодо характеристик емо-ційного лідерства в групі. Визначено роль лідера в групі. Розкрито різноманітні моделі та підходи щодо феномена лідерства. Охарактеризовано інструментальне і емоційне лідерство, експертне і харизма¬тичне лідерство. Виділено глибинні характеристики харизматичного лідерства. Зокрема, між хариз¬матичним лідером і членами групи виникає взаємодія ірраціонального характеру, як важливий механізм впливу харизматичного лідерства слід назвати ідеалізацію. Ідеальний лідер виступає в ролі справед¬ливого судді в ситуаціях конфліктів, захищає людей, розуміє приховані мотиви, піклується про них, як справжній батько. Місія лідера полягає в тому, щоб розуміти, структурувати і висловлювати таємні і явні бажання людей, які довірили йому свою долю. Лідер може розглядатися і як дзеркало щодо групи. Ним може бути тільки той, у кого є ті риси, які вітаються і очікуються саме в цій групі. Розглянуто структурні компоненти емоційного інтелекту. Охарактеризовано неоднозначні процеси психологічного впливу емоційного лідера на групу. Зазначено, що психоемоційний вплив лідера на групу створюється як на свідомому, так і на несвідомому рівнях. Він ґрунтується на вроджених рисах людини, його не можна сформувати, але можна підсилити. Зазначено зв’язок феномена лідерства з емоційним складником процесу впливу на групу. Високий рівень емоційного інтелекту лідера сприяє: розвитку усві¬домлення групових цілей і завдань членами групи, а також уявлень про шляхи їх досягнення; розумінню персоналом важливості виконуваних робочих завдань; підтримці в групі духу відданості, ентузіазму, впев¬неності і оптимізму, відносин співпраці і довіри; прояву лідером гнучкості у прийнятті рішень і адаптації до організаційних змін; встановленню і збереженню осмисленої групової ідентичності. У статті наведено не тільки переваги, але й ризики емоційного лідерства. Вплив емоційних і соціальних рис лідера на групу може відігравати вирішальну роль під час виконання організаційних завдань. | en |
dc.language.iso | uk | en |
dc.subject | феномен лідерства | en |
dc.subject | групові процеси | en |
dc.subject | лідер | en |
dc.subject | емоційний вплив | en |
dc.subject | ризики лідерства | en |
dc.subject | психологічні процеси | en |
dc.title | Емоційне лідерство в групі: ресурси і ризики | en |
dc.type | Article in Index Copernicus | en |
opu.kafedra | Кафедра психології та соціальної роботи | uk |
opu.citation.journal | Теорія і практика сучасної психології | en |
opu.citation.volume | Т. 3 | en |
opu.citation.firstpage | 68 | en |
opu.citation.lastpage | 73 | en |
opu.citation.issue | №1 | en |
opu.staff.id | lysenko@opu.ua | en |
opu.staff.id | krymova@opu.ua | en |