eONPUIR

Емоційне лідерство в групі: ресурси і ризики

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Лисенко, Ольга Михайлівна
dc.contributor.author Кримова Наталія Олексіївна
dc.contributor.author Лысенко, Ольга Михайловна
dc.contributor.author Lysenko, Olga
dc.contributor.author Крымова, Наталья Алексеевна
dc.contributor.author Krymova, Nataliia
dc.date.accessioned 2020-06-26T13:02:05Z
dc.date.available 2020-06-26T13:02:05Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Лисенко, О. М. Емоційне лідерство в групі: ресурси і ризики / О. М. Лисенко, Н. О. Кримова // Теорія і практика сучасної психології. – 2020. – № 1, т. 3. – С. 68–73. uk
dc.identifier.issn p-ISSN 2663-6026
dc.identifier.issn e-ISSN 2663-6034
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/10721
dc.description.abstract У статті аналізуються та виносяться на розгляд теоретичні підходи щодо характеристик емо-ційного лідерства в групі. Визначено роль лідера в групі. Розкрито різноманітні моделі та підходи щодо феномена лідерства. Охарактеризовано інструментальне і емоційне лідерство, експертне і харизма¬тичне лідерство. Виділено глибинні характеристики харизматичного лідерства. Зокрема, між хариз¬матичним лідером і членами групи виникає взаємодія ірраціонального характеру, як важливий механізм впливу харизматичного лідерства слід назвати ідеалізацію. Ідеальний лідер виступає в ролі справед¬ливого судді в ситуаціях конфліктів, захищає людей, розуміє приховані мотиви, піклується про них, як справжній батько. Місія лідера полягає в тому, щоб розуміти, структурувати і висловлювати таємні і явні бажання людей, які довірили йому свою долю. Лідер може розглядатися і як дзеркало щодо групи. Ним може бути тільки той, у кого є ті риси, які вітаються і очікуються саме в цій групі. Розглянуто структурні компоненти емоційного інтелекту. Охарактеризовано неоднозначні процеси психологічного впливу емоційного лідера на групу. Зазначено, що психоемоційний вплив лідера на групу створюється як на свідомому, так і на несвідомому рівнях. Він ґрунтується на вроджених рисах людини, його не можна сформувати, але можна підсилити. Зазначено зв’язок феномена лідерства з емоційним складником процесу впливу на групу. Високий рівень емоційного інтелекту лідера сприяє: розвитку усві¬домлення групових цілей і завдань членами групи, а також уявлень про шляхи їх досягнення; розумінню персоналом важливості виконуваних робочих завдань; підтримці в групі духу відданості, ентузіазму, впев¬неності і оптимізму, відносин співпраці і довіри; прояву лідером гнучкості у прийнятті рішень і адаптації до організаційних змін; встановленню і збереженню осмисленої групової ідентичності. У статті наведено не тільки переваги, але й ризики емоційного лідерства. Вплив емоційних і соціальних рис лідера на групу може відігравати вирішальну роль під час виконання організаційних завдань. en
dc.language.iso uk en
dc.subject феномен лідерства en
dc.subject групові процеси en
dc.subject лідер en
dc.subject емоційний вплив en
dc.subject ризики лідерства en
dc.subject психологічні процеси en
dc.title Емоційне лідерство в групі: ресурси і ризики en
dc.type Article in Index Copernicus en
opu.kafedra Кафедра психології та соціальної роботи uk
opu.citation.journal Теорія і практика сучасної психології en
opu.citation.volume Т. 3 en
opu.citation.firstpage 68 en
opu.citation.lastpage 73 en
opu.citation.issue №1 en
opu.staff.id lysenko@opu.ua en
opu.staff.id krymova@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию