At present sharply there is a problem of traffic management especially in big cities. The increase in the number of vehicles,
both personal and public, led to congestion of city roads, many hours of traffic jams, difficulty of movement of pedestrians, inc rease the number of accidents, etc. Aim: The aim of the study is to evaluate the possibility of using simulation models to solve problems of analysis and optimization of traffic flows. To achieve this goal in a simulation environment the data base of the transport network will be developed. Materials and Methods: The problem of analysis and optimization of traffic flow is considered by the example of the city of Odessa (Ukraine), the results and recommendations can be easily adapted for other cities of U
kraine, and for the cities of most countries of the
former socialist bloc. Features of transport systems make it impossible to build an adequate analytical model to explore opti
ons for the management of the system and its characteristic in different conditions. At the same time simulation modelling as a method to study such objects is a promising for the solution to this problem. As a simulation environment an OmniTRANS package as a universal tool for mode ling of discrete, continuous and hybrid systems. Results: With OmniTRANS programs the model of traffic in Odessa was derived and the intensity of the traffic flow. In the
first approximation the transport network of the central district of the city was considered and built; wit hout calibration and simu
lation it was developed a database of elements of the transport network and shown how it can be used to solve
problems of analysis and optimization of traffic flows. Models constructed from elements of created database, allows you to c
hange the level of detail of the simulated objects and phenomena, thereby obtaining models as macro and micro level.
Сьогодні гостро стоїть проблема управління транспортними потоками, особливо в великих містах. Збільшення кількості транспортних засобів, як особистих, так і громадських, призвело до перевантаженості міських доріг, багатогодинних пробок, ускладнення руху пішоходів, збільшення кількості аварій і т.ін.
Мета:
Метою дослідження є оцінка
можливості застосування імітаційних моделей для розв’
язання проблем аналізу і оптимізації транспортних потоків. Для досягнення поставленої мети в середовищі імітаційного моде
лювання розроблено базу даних транспортної мережі. Матеріали і методи: Проблему аналізу і оптимізації транспортних потоків розглянуто на прикладі міста Одеси (Україна), проте отримані результати і рекомендації можуть бути легко адаптовані як для інших міст України, так і для міст більшості країн колишнього соціалістичного блоку. Особливості транспортних систем унеможливлюють побудову адекватної аналітичної моделі, яка б дозволила досліджувати варіанти управління цією системою і її характеристиками в різних умовах. У той же час імітаційне моделювання як метод дослідження подібних об ’єктів є перспективним у розв’язанні цієї проблеми. Середовищем моделювання обрано пакет OmniTRANS як універсальний інструмент для моделювання дискретних, безперервних і гібридни
х систем. Результати: За допомогою програм OmniTRANS отримано модель дорожнього руху м. Одеси і інтенсивності руху транспортного потоку. У першому наближенні розглянуто і побудовано транспортну мережу центральної частини міста; без калібрування і імітації розроблено базу даних елементів
транспортної мережі міста і показано, як вона може бути використана для розв’язання проблем аналізу й оптимізації транспортних потоків. Побудована з елементів створеної бази даних модель транспортної системи дозволяє змінюв
ати ступінь детальності об’єктів і явищ, що моделюються
, тим самим отримуючи моделі як макро, так і мікрорівня.