eONPUIR

Мультикультурна компонента навчання української мови як іноземної

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Колікова, Тетяна Георгіївна
dc.contributor.author Коликова, Татьяна Георгиевна
dc.contributor.author Kolikova, Tatiana
dc.date.accessioned 2020-09-04T11:05:52Z
dc.date.available 2020-09-04T11:05:52Z
dc.date.issued 2020-08
dc.identifier.citation Колікова, Т. Г. Мультикультурна компонента навчання української мови як іноземної / Т. Колікова // Філософія та гуманізм. – 2020. – Вип.1 (11). – С. 60–66. uk
dc.identifier.issn 2518-7392
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11022
dc.description.abstract Статтю присвячено актуальній проблемі мультикультуралізму в навчанні іноземних мов, зокрема, у навчанні української мови як іноземної. Акцентується увага на тому, що в сучасному світі освіта набуває рис полікультурного феномену, а це зумовлює необхідність створення дидактичних матеріалів за провідним принципом міжкультурної комунікації. en
dc.description.abstract This article is devoted to the urgent problem of multiculturalism in teaching foreign languages, in particular, teaching the Ukrainian language as a foreign language. The emphasis is on the fact that in the modern world education acquires the features of a multicultural phenomenon. It is noted that the purpose of this article is to justify the need to create educational materials on the basis of which the problem of intercultural communication can be solved. Attention is drawn to the fact that the training materials of the new generation should be functional and differ in the system sequence of using various methods, have good technical support, i.e. electronic versions that make it possible to implement a personality-oriented approach to learning. The author of the article refers to documents of the Ministry of Education and Science of Ukraine, which regulate the requirements for the creation of curricula and textbooks on the Ukrainian language as a foreign. The article raises the question of the need to create teaching materials in Ukrainian for foreign students, which reflect the principles of intercultural communication. The structure and content of the textbook on speech practice in the Ukrainian language as a foreign language for students of 3-4 years of technical higher education institutions are analyzed. It is concluded that the global and integral processes that have taken place in recent years in society affect the sphere of education and affect the change of methods and techniques of speech education. en
dc.language.iso uk en
dc.publisher онпу en
dc.subject міжкультурний діалог en
dc.subject міжкультурна комунікація en
dc.subject лінгводидактика, en
dc.subject толерантний світогляд en
dc.subject полікультурне суспільство en
dc.subject українська мова як іноземна en
dc.subject linguistic didactics en
dc.subject intercultural dialogue en
dc.subject communication en
dc.subject tolerant worldview en
dc.subject multicultural society en
dc.subject multicultural phenomenon en
dc.subject personality-oriented approach to teaching en
dc.subject professional education en
dc.subject Ukrainian as a foreign language en
dc.title Мультикультурна компонента навчання української мови як іноземної en
dc.title.alternative Multicultural component teaching the ukrainian language as a foreign language en
dc.type Article in Index Copernicus en
opu.kafedra Кафедра української та російської мов uk
opu.citation.journal Філософія та гуманізм en
opu.citation.firstpage 60 en
opu.citation.lastpage 66 en
opu.citation.issue Вип.1(11) en
opu.staff.id ktg@opu.ua en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию