Аннотация:
Стаття присвячена з’ясуванню природи навчального тексту і навчального дискурсу
та установленню їхніх диференційних ознак. Доводиться, що розмежування цих понять
є методологічно виправданим, оскільки навчальний текст є статичним утворенням
із усталеною і завершеною формою, результатом діяльності, яка за певних умов спонукає
до іншої діяльності – дискурсивної, що увиразнює динамічний характер освітнього процесу,
який розгортається у просторі й часі. Логіка розгортання навчального дискурсу спочатку
відбувається навколо константної текстової інформації (змістової і формальної), яка
відповідно слугує підґрунтям для творчої інтерпретації тексту суб’єктами пізнання.
У свою чергу, дискурсивна діяльність сприяє появі зустрічних (вторинних) текстів.