Аннотация:
Навчальний текст є важливим засобом формування мовленнєвих умінь і навичок, джерелом
вивчення мовних одиниць і категорій, а також стимулом, що може мати безліч ситуативних
реалізацій й інтерпретацій в навчальному процесі. Раціональне використання навчального тексту
прямо залежить від належного добору цієї дидактичної одиниці, уміння сприймати й аналізувати
подану в ній інформацію, синтезувати у формі цілісного знання, від засвоєного раніше до нового.
Подані теоретичні міркування обґрунтовуються на прикладі підручника, який є авторською
версією аналітично-дискурсивного підходу до навчального тексту як до засобу породження
навчального дискурсу і нових смислів. Практична взаємодія навчального тексту і навчального
дискурсу показана в межах роботи з фрагментами літературних щоденників і з залученням
таких видів діяльності, як читання / слухання, говоріння і письмо.