Аннотация:
В статті розглянуто основні передумови переходу до сучасного стратегічного
планування розвитку виробничого підприємства, наведено принципи та його основні риси.
Досліджено методологію стратегічного планування в системі управління розвитком
виробничих підприємств, множина представлених методів та підходів стратегічного
планування базується на технологіях аналізу, планування та прогнозування мікро- та
макроекономіки. Запропоновано розглядати регіональний маркетинг як механізм подолання дії
зовнішніх «стримуючих факторів», що забезпечує конструктивність процесів перетікання
ресурсів і капіталів в економічному просторі, а також представлено суб’єктно-об’єктну
систематизацію комплексу регіонального маркетингу. Визначено аспекти взаємодії елементів
системи стратегічного планування розвитку виробничих підприємств та соціально- економічного розвитку регіону на основі маркетингового підходу.