eONPUIR

Methods of sales forecasting in a marketing information system of the industrial enterprises

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Yankovoy, O.
dc.contributor.author Янковий, О. Г.
dc.contributor.author Yashkina, Oksana
dc.contributor.author Яшкіна, Оксана Іванівна
dc.date.accessioned 2017-02-27T06:55:58Z
dc.date.available 2017-02-27T06:55:58Z
dc.date.issued 2015-12
dc.identifier.citation Yankovoy, O. G., Yashkina, O. I. (2016). Methods of sales forecasting in a marketing information system of the industrial enterprises. ECONOMICS: time realities, 1 (23), 43–48. en
dc.identifier.citation Yankovoy, O. G. Methods of sales forecasting in a marketing information system of the industrial enterprises / O. G. Yankovoy, O. I. Yashkina // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2016. – № 1 (23). – Р. 43–48. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri http://economics.opu.ua/files/archive/2016/No1/43.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/xmlui/handle/123456789/1241
dc.description.abstract The paper proposes a scientific and methodical approach for choosing a method of innovative products` sales forecasting depending on the stage of the innovation process. For every stage of the innovation process (basic research, applied research, experimental studies, implementation and diffusion) forecast types of volumes of expenses for innovation and performance indicators of innovation are marked. For each of the stages of the innovation process sources of projections (expert review and sales data) and related methods of forecasting are identified. Special attention is paid to method of forecasting simulation at the stage of diffusion of innovations, which are obtained by the individual forecasts of sales of innovative products.. en
dc.description.abstract ркетинговій інформаційній системі промислових підприємств. У статті запропоновано науково-методичний підхід вибору методу прогнозування збуту інноваційної продукції в залежності від етапу інноваційного процесу. На кожному етапі інноваційного процесу: фундаментальні дослідження, прикладні дослідження, експериментальні роботи, впровадження та дифузія виділено види прогнозів обсягів витрат на інновації та показників результативності інноваційної діяльності. Для кожного з етапів інноваційного процесу визначені джерела отримання прогнозів (експерти або дані поточного продажу) та пов’язані з ними методи прогнозування. Приділено увагу імітаційним методам прогнозування на етапі дифузії інновацій, за якими отримуються окремі прогнози збуту інноваційної продукції. en
dc.description.abstract ркетинговой информационной системе промышленных предприятий. В статье предложен научно-методический подход выбора метода прогнозирования сбыта инновационной продукции в зависимости от этапа инновационного процесса. На каждом этапе инновационного процесса: фундаментальные исследования, прикладные исследования, экспериментальные работы, внедрение и диффузия выделены виды прогнозов объемов затрат на инновации и показателей результативности инновационной деятельности. Для каждого из этапов инновационного процесса определены источники получения прогнозов (эксперты или данные текущих продаж) и связанные с ними методы прогнозирования. Уделено внимание имитационным методом прогнозирования на этапе диффузии инноваций, по которым получаются отдельные прогнозы сбыта инновационной продукции. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject innovative process en
dc.subject innovative products en
dc.subject sales forecasting methods en
dc.subject expert review en
dc.subject diffusion of innovations en
dc.subject інноваційний процес en
dc.subject інноваційна продукція en
dc.subject методи прогнозування збуту en
dc.subject експертні оцінки en
dc.subject дифузія інновацій en
dc.subject инновационный процесс en
dc.subject инновационная продукция en
dc.subject методы прогнозирования сбыта en
dc.subject экспертные оценки en
dc.subject диффузия инноваций en
dc.title Methods of sales forecasting in a marketing information system of the industrial enterprises en
dc.title.alternative Методи прогнозування збуту в маркетинговій інформаційній системі промислових підприємств en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 43 en
opu.citation.lastpage 48 en
opu.citation.issue № 1 (23) en
opu.staff.id yashkina@opu.ua


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию