eONPUIR

The marketing information system of industrial enterprises in the context forecasting research

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Ivanov, Yu.
dc.contributor.author Іванов, Ю. Б.
dc.contributor.author Yashkina, Oksana
dc.contributor.author Яшкіна, Оксана Іванівна
dc.date.accessioned 2017-02-28T10:33:55Z
dc.date.available 2017-02-28T10:33:55Z
dc.date.issued 2015-10
dc.identifier.citation Ivanov, Yu. B., Yashkinа, О. I. (2015). The marketing information system of industrial enterprises in the context forecasting research. ECONOMICS: time realities, 6 (22), 66–70. en
dc.identifier.citation Ivanov, Yu. B. The marketing information system of industrial enterprises in the context forecasting research / Yu. B. Ivanov, О. I. Yashkinа // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2015. – № 6 (22). – Р. 66–70. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri http://economics.opu.ua/files/archive/2015/No6/66.pdf
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/xmlui/handle/123456789/1304
dc.description.abstract The article analyses approaches of information sources identification to produce forecasts of scientific and technological development of the company's marketing information system. Authors believe that the basis for strategic forecasts of scientific and technological development of the enterprise may be the results of research foresight, which take place at the macro, meso and micro levels. en
dc.description.abstract В статті запропоновано підходи щодо визначення джерел інформації для отримання прогнозів науково- технологічного розвитку підприємства в маркетинговій інформаційній системі. Автори вважають, що підґрунтям для отримання стратегічних прогнозів науково-технологічного розвитку підприємства можуть бути результати досліджень форсайт, які проводяться на макро-, мезо- та мікрорівнях. en
dc.description.abstract В статье предложены подходы по определению источников информации для получения прогнозов научно-технологического развития предприятия в маркетинговой информационной системе. Авторы считают, что основой для получения стратегических прогнозов научно-технологического развития предприятия могут быть результаты исследований форсайт, которые проводятся на макро-, мезо- и микроуровне en
dc.language.iso en en
dc.publisher Odessa National Polytechnic University en
dc.subject foresight studies en
dc.subject scientific and technological development en
dc.subject strategic market research en
dc.subject expert forecasts en
dc.subject форсайт дослідження en
dc.subject науково- технологічний розвиток en
dc.subject стратегічні маркетингові дослідження en
dc.subject прогнози за експертними оцінками en
dc.subject форсайт исследования en
dc.subject научно- технологическое развитие en
dc.subject стратегические маркетинговые исследования en
dc.subject прогнозы по экспертным оценкам en
dc.title The marketing information system of industrial enterprises in the context forecasting research en
dc.title.alternative Маркетингова інформаційна система промислового підприємства в контексті прогнозних досліджень en
dc.type Article en
opu.kafedra Кафедра маркетингу uk
opu.citation.journal ЕКОНОМІКА: реалії часу en
opu.citation.firstpage 66 en
opu.citation.lastpage 70 en
opu.citation.issue № 6 (22), 2015 en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию