У статті проаналізовано тенденції розвитку туристичної галузі
в контексті глобалізації, широко доступної інформації, політичної
та економічної нестабільності. Розглянуто характеристику
міжнародного ринку туристичних послуг. Представлено значення
та функції міжнародного туризму.
Також проаналізовано питання міжнародного співробітництва
в області туризму. Виділено фактори розвитку міжнародного ринку
туристичних послуг. Перераховано фактори, які визначатимуть
географію туристичних потоків та напрямків у найближчі роки, і
тенденції, які повинні бути враховані для створення та
вдосконалення будь-якої стратегії розвитку туристичного
напрямку.
The article analyzes the development trends of the tourism industry
in the context of globalization, widely available information, political
and economic instability. The characteristics of the international market
of tourism services are considered. The significance and functions of
international tourism are presented.
The issues of international cooperation in the field of tourism are
also analyzed. Factors of the international market development of
tourism services are allocated. The factors that will determine the
geography of tourist flows and destinations in the coming years are
listed, and trends should be taken into account for creating and
improving any strategy for tourist destinations development.