Зростання соціально-економічної турбулентності виражається у
непрогнозованих коливаннях економічної кон’юнктури та погіршенні
умов підприємницької діяльності. Це обумовлює необхідність
формування механізму оптимізації бізнес-процесів підприємницьких
структур, який дозволить їм зберегти економічну ефективність. Досвід
набутий під час пандемії COVID-19 вказує на скорочення часових
періодів стратегічного планування до 1-2 років та збільшення вагомості
моніторингу змін у зовнішньому середовищі на основі цифрових
технологій. Цифровізація бізнес-процесів виступає технологічною
основою їх організаційної оптимізації, що підпорядковується принципам
стратегічного управління та спрямована на зменшення їх витратності у
напрямі горизонтального та вертикального стискання на основі
автоматизації та поєднання підпроцесів.
The growth of socio-economic turbulence is expressed in unpredictable
fluctuations of the economic conjuncture and deterioration of conditions in the
business environment. This necessitates the formation of a mechanism for
optimizing business processes of entrepreneurial structures, which will
preserve economic efficiency. The experience gained during the COVID-19
pandemic indicates a reduction in strategic planning timeframes to 1-2 years
and an increase in the importance of digital monitoring of changes in the
external environment. The digitalization of business processes acts as a
technological basis for their organizational optimization, subject to the
principles of strategic management and aimed at reducing their cost in the
direction of horizontal and vertical compression based on automation and
combining of sub-processes.