У статті розглянуті причини та наслідки конфліктів всередині
команди, шляхи їх розв’язання і управління ними, визначено
основні типи конфліктів, їх переваги і недоліки, досліджено
варіанти розвитку і впливу на рівень продуктивності групи. Також
запропоновано ряд алгоритмів дій в конфліктній ситуації,
проаналізовано можливі ролі лідера команди і стилі конфлікту.
Розглянуто етичні і психологічні норми взаємодії учасників
команди в умовах віддаленої роботи і запропоновано реальні
техніки і правила, що допоможуть досягнути гармонійної роботи в
дистанційному режимі, адже конфлікт може призвести до
знаходження нових ідей і механізмів вирішення організаційних
проблем, отже стимулювати інновації та позитивні зміни.
Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в тому,
що діагностика конфліктів дозволить менеджменту розробити
набір превентивних заходів, ефективних у разі недопущення або
згладжування конфліктних ситуацій.
The article discusses the causes and consequences of conflicts
within the team, ways to resolve and manage them. The main types of
conflicts, their advantages and disadvantages are identified, the options
of development and impact on the level of group productivity are
investigated. A number of algorithms for action in a conflict situation
are also proposed, depending on the position held. Possible roles of
team leader and conflict styles are analyzed. Ethical and psychological
norms of team members' interaction in remote work are considered and
real techniques and rules are offered to help achieve harmonious work
remotely, because conflict can lead to finding new ideas and
mechanisms for solving organizational problems, thus stimulating
innovation and positive change. The urgency of solving this scientific
problem is that the diagnosis of conflicts will allow management to
develop a set of preventive measures that are effective in preventing or
smoothing out conflict situations.