Одним з найважливіших завдань, що з’являються під час очікування
споживачів результатів діяльності сучасних організаційно-технологічних
систем у промисловому виробництві в межах визначеного територіального
утворення, є прогнозування рівня споживання результатів діяльності
високотехнологічних підприємств, що модернізуються. Сьогодні фактор
переваги вимог споживачів відіграє достатньо значиму роль у сфері
високотехнологічних продуктів і послуг. Необхідність вирішення цього
завдання обумовлено тим, що в силу різних причин високотехнологічні
підприємства розташовані вкрай нерівномірно. Виникає проблема
раціонального просторового їх перерозподілу. Для вирішення такого
завдання використовуються класична або модифікована моделі Рейлі, які
уявляють собою гравітаційні аналоги визначення переваг споживача. При
цьому вплив фактору відстані на вибір споживача відображається з
використання гіпотез: у класичній моделі – пропорційного квадрату відстані
між центрами, тобто організаційно-технологічною системою та споживачем;
у модифікованій моделі – у відповідність з експоненціальним законом.
Запропонована модель прогнозування поведінки споживача
високотехнологічної продукції, яка дозволяє вирішувати завдання: за відомої
фінансової достатності споживача та заданої «геометрії» територіальної
освіти можливо розрахувати оптимальні точки розміщення центрів
споживання з необхідним рівнем якості послуг; для наявних підприємств та
його організаційно-технологічних структур розробити рекомендації щодо
підвищення необхідної якості послуг, що дозволяють залучати споживачів; за
відомою якістю та розміщенням центрів споживання побічно визначити
фінансову достатність споживачів даної територіальної освіти.
One of the most important challenges that appear when consumers expect the
results of modern organizational and technological systems in industrial production
within a certain territorial formation, is to forecast the level of the results
consumption of high-tech enterprises that are being modernized. Today, the
advantage factor of consumer requirements plays a significant role in the field of
high-tech products and services. The need to solve this problem is due to the fact
that due to various reasons, high-tech enterprises are located very unevenly. There
is a problem of rational spatial redistribution. In order to solve this problem classic
or modified Reilly models are used, which are gravitational analogues to determine
consumer preferences. The influence of the distance factor on the consumer's
choice is reflected in using the hypotheses: in the classical model is a proportional
square of the distance between the centres, i.e. the organizational and technological
system and the consumer; in the modified model is in accordance with the
exponential law. The proposed model for predicting consumer behaviour of high-
tech products, which allows to solve the problem: according the known financial
sufficiency of the consumer and a given "geometry" of territorial education it is
possible to calculate the optimal location of consumption centres with the required
level of service quality; for existing enterprises and its organizational and
technological structures to develop recommendations for improving the required
quality of services to attract consumers; by known quality and location of
consumption centres indirectly determine the financial sufficiency of consumers of
this territorial education.