eONPUIR

An innovative project development in the construction industry of Ukraine

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Prodius, Oksana
dc.contributor.author Продіус, Оксана Іванівна
dc.contributor.author Zaporozhska, Anastasiia
dc.contributor.author Запорожська, Анастасія
dc.date.accessioned 2023-04-18T14:23:23Z
dc.date.available 2023-04-18T14:23:23Z
dc.date.issued 2022-06-28
dc.identifier.citation Prodius, O. I., Zaporozhska, A. M. (2022). An innovative project development in the construction industry of Ukraine. ECONOMICS: time realities, 4 (62), 32-43. en
dc.identifier.citation Prodius, O. I. An innovative project development in the construction industry of Ukraine / O. I. Prodius, A. M. Zaporozhska // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2022. – № 4 (62). – Р. 32–43. en
dc.identifier.issn 2226-2172
dc.identifier.uri http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/13434
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню теоретично-методичних основ розробки інноваційного проекту в будівельній сфері України. Розглянуто теоретичні аспекти маркетингових інновацій та проаналізовано існуючі методи визначення потенційних споживачів, проаналізовано ринок малоповерхового будівництва у контексті діагностування переваг цільових споживачів. Розроблена методологія пошуку потенціальних споживачів інноваційного проекту продукту у вигляді алгоритму, що поєднує існуючі підходи до сегментації властивостей з сучасними методами, заснованими на змінних і психографічних характеристик щодо підвищення рівня персоналізації та залучення цільового споживача до маркетингових комунікацій будівельних компаній. Розроблено методологічний підхід до виявлення потенційних споживачів продукту інноваційного проекту в будівельній сфері України. Сформована концепція та основні етапи проекту будівництва котеджного селища з використанням інноваційних технологій, проведено оцінку ризиків та ефективності проекту для ключових учасників. Отримані практичні результати можуть бути використані вітчизняними будівельними компаніями для прийняття управлінських рішень щодо впровадження інновацій у власні проекти та більш ефективної комерціалізації інноваційної продукції на ринку нерухомості, що сприятиме оптимізації бізнес-процесів, скороченню витрат і термінів будівництва, підвищенню якості житла для кінцевого споживача. en
dc.description.abstract The article is dedicated to the study of the theoretical and methodological foundations of innovative project development in the construction sector of Ukraine. Theoretical aspects of marketing innovations have been considered and existing methods of identifying potential consumers have been analyzed, the low-rise construction market was analyzed in the context of diagnosing the preferences of target consumers. A methodology for finding potential consumers of an innovative product project has been developed in the form of an algorithm that combines existing approaches to the properties segmentation with modern methods based on variables and psychographic characteristics to increase the level of personalization and attract the target consumer to the marketing communications of construction companies. A methodological approach to identifying potential consumers of the product of an innovative project in the construction sector of Ukraine has been developed. The concept and main stages of the project for the construction of a cottage village using innovative technologies were formed, and an assessment of the risks and effectiveness of the project was carried out for key participants. The obtained practical results can be used by domestic construction companies to make management decisions regarding the innovations introduction into their projects and more effective commercialization of innovative products on the real estate market, which will contribute to the business processes optimization, construction costs, and terms reduction, and housing quality improvement for the end consumer. en
dc.language.iso en en
dc.publisher Державний університет "Одеська політехніка" en
dc.subject інноваційний проект en
dc.subject інновації en
dc.subject будівельна галузь en
dc.subject ринок en
dc.subject 3D-друк en
dc.subject 3D-принтер en
dc.subject інноваційні технології en
dc.subject innovative project en
dc.subject innovations en
dc.subject construction industry en
dc.subject market en
dc.subject 3D printing en
dc.subject 3D printer en
dc.subject innovative technologies en
dc.title An innovative project development in the construction industry of Ukraine en
dc.title.alternative Розробка інноваційного проекту в будівельній галузі України en
dc.type Article en
opu.citation.journal Економіка: реалії часу en
opu.citation.firstpage 32 en
opu.citation.lastpage 43 en
opu.citation.issue 4(62) en


Файлы, содержащиеся в элементе

Этот элемент содержится в следующих коллекциях

Показать сокращенную информацию