Description of approach for selecting the level of detailing for sites of 3D-landscape by analyzing the
scene and selecting the desired level of detailing for the tile, allowing to keep the information content and increase the
performance of the CPU and GPU. The principles of conservation the resolution of texture for tile that prevents blur or
sharpen of the image are given.
Предложен подход к выбору уровня детализации для участков 3D-ландшафта за счет ана-
лиза сцены и выбора уровней детализации тайлов, что позволяет сохранить информативность и повысить
производительность процессора и видеокарты. Описаны принципы сохранения разрешения текстуры тайла,
что предотвращает размытие или избыточную резкость изображения.
Запропоновано підхід до вибору рівня деталізації для ділянок 3D-ландшафту, за рахунок аналізу
сцени і вибору рівнів деталізації тайлів, що дозволяє зберегти інформативність та підвищити продуктив-
ність процесора і відеокарти. Описані принципи збереження оригінального розміру текстури тайла, що запо-
бігає розмиттю або зайвої різкості зображення.