The traction characteristics are important for ensuring of moto
r vehicle work process. In providing the traction characteristi
cs the
average velocity of mobile energetic tran
sport grows, energy costs for work process execution are uprating and operation costs
are reducing.
The implementation of traction characteristics is perfor
med by transmission of mobile energetic transport.
Aim:
The aim of the work is
improvement of torque transfer technology from the engine to
the wheel driving forces through the establishment of new construc
tion of
divided weight vehicle transmission.
Materials and Methods:
Consider a motor vehicle of divided
weight with unifying energetic element
which performs rotary motions relative to the vehicle frame.
Results:
It was shown that, the momentum which creates the rotational motion
depends on the module and the direction of rotation speed of th
e unifying energetic element. For the first time, the technology
and design of
vehicle transmission which differs from previous designs by sign
ificant simplifying of the torque
transmission from the engine
to driving
wheels at increased value of effi
ciency coefficient were proposed.
Тягово
-
зчіпні
властивості
мають
велике
значення
для
забезпечення
робочого
про
-
цесу
автомобільного
транспортного
засобу
.
При
забезпеченні
тягово
-
зчіпних
властивостей
збільшується
середня
швидкість
пере
-
міщення
мобільного
енергетичного
засобу
,
підвищується
значення
енерговитрат
на
виконання
робочого
процесу
,
а
витрати
на
експлуатацію
зменшуються
.
Забезпечення
реалізації
тягово
-
зчіпних
властивостей
здійснює
трансмісія
мобільного
енергетичного
засобу
.
Мета
:
Метою
роботи
є
удосконалення
технології
передачі
крутного
моменту
від
двигуна
до
колісних
рушіїв
шляхом
створення
нової
конструкції
трансмісії
автомобільного
транспортного
засобу
розділеної
ваги
.
Матеріали
і
методи
:
У
якості
меха
-
нічної
системи
розглядався
автомобільний
транспортний
засіб
розділеної
ваги
,
у
якому
поєднуючий
енергетичний
елемент
здійс
-
нює
обертальний
рух
відносно
рами
.
Результати
:
Показано
,
що
момент
,
який
створює
обертальний
рух
,
залежить
від
модуля
та
напрямку
абсолютних
швидкостей
повороту
поєднуючого
енергетичного
елементу
.
Вперше
запропонована
технологія
та
конструк
-
ція
трансмісії
автомобіля
,
який
відрізняється
від
попередніх
конструкцій
значним
спрощенням
передачі
крутного
моменту
від
дви
-
гуна
до
ведучих
коліс
при
підвищеному
значенні
коефіцієнту
корисної
дії
.