Динамічна модель планетарного колісного редуктора у складі трансмісії тролейбуса подана у вигляді багатомасової лінійної коливної системи. Досліджено вплив кількості сателітів, жорсткості їх опор та жорсткості півосі провідного моста на головні частоти вільних коливань системи. Встановлено можливість варіації значень першої та другої головних частот редуктора в широкому інтервалі частотного спектру Отримані результати з визначення власних частот редуктора є необхідною основою для дослідження збурених коливань системи, розробки методів зниження віброактивності джерел збурення, а також рішення задач віброзахисту трансмісії тролейбусів.
Динамическая модель планетарного колесного редуктора в составе трансмиссии троллейбуса
представлена в виде многомассовой линейной колебательной системы. Исследовано влияние ко
личества сателлитов, жесткости их опор и жесткости полуоси ведущего моста на главные частоты
свободных колебаний системы. Показана возможность вариации значений первой и второй глав
ных частот редуктора в широком интервале частотного спектра. Полученные результаты опреде¬
ления собственных частот редуктора являются необходимой основой для исследования вынуж¬
денных колебаний системы, разработки методов снижения виброактивности источника возбуж¬
дения, а также решения задач виброзащиты трансмиссии троллейбусов.
A dynamic model of the planetary wheel gear in trolleybus transmission is represented as a linear
oscillatory multimass system. The effect of the number of satellites, their stiffness and rigidity of
supports half-bridge is researched on main frequency of free oscillations of the system. The possibility
of variations of first and second frequencies values of main gear is shown in a wide range of frequency
spectrum. These results of determination the natural frequencies of the gearbox are necessary foundation
for study of forced vibrations of the system, developing of methods for reducing the vibration activity of
excitation source and task solution of vibration protection for trolleybuses transmission.