The communicative aspect of advertising campaigns development.
Objective: To study the characteristics of a qualitive advertising development, and evaluate their effectiveness.
The applied methods: system analysis, synthesis and descriptive.
Conclusions. Advertising nowadays is a part of a global market communications, but at the same time increasingly perceived negatively by society. According to the nowadays realities, the specialist in the sphere of advertisement should to be able to design highly qualitative advertising campaigns. Creative advertising message and properly planned work with media can significantly improve the image of the company and affect the sales
Аналізуються особливості і етапи створення рекламних кампаній.
Мета: дослідження особливостей розробки якісних рекламних кампаній, оцінка їх ефективності.
Застосовано методи: системного аналізу, узагальнення та описовий.
Висновки. Реклама у наш час є частиною маркетингових комунікацій, але разом з цим дедалі більш негативно сприймається суспільством, тому, зважаючи на реалії сьогодення, рекламісту досить важливо вміти розробляти якісні рекламні кампанії. Адже креативне рекламне повідомлення і правильно спланована робота зі ЗМІ можуть відчутно підвищити імідж підприємства і вплинути на рівень продажів.