Запропонована методика маркетингової оцінки
конкурентоспроможності послуг туристичного підприємства з
використанням методу експертного опитування та вагових
коефіцієнтів. Методика включає п’ять етапів та враховує точку
зору користувачів та якість маркетингової діяльності
підприємства. Розрахунки виконані на реальних туристичних
підприємствах. Якість туристичних послуг розглядається як
сукупність її відмінних характеристик, які дозволяють вивести
її оцінку на предмет ступеня задоволеності нею споживача.
Зроблені висновки, що: конкурентоспроможність послуги
може бути виявленою тільки в результаті порівняння з
аналогічними послугами та є відносною характеристикою;
вона відображає різницю порівняних послуг-конкурентів за
ступенем відповідності вимогам, діючим на ринку
The proposed methodology of marketing assessment of the
competitiveness of tourist enterprise services using the expert
survey method and weighted coefficients. The method involves five
stages and takes into account the user’s point of view and the
quality of the marketing activities of the enterprise. Calculations are
made on real tourist enterprises. The quality of tourist services is
considered as a set of its distinctive characteristics, which allow it
to be evaluated on the degree of satisfaction of its consumer. It is
concluded that: the competitiveness of the service can be detected
only as a result of comparison with similar services and is a relative
characteristic; it reflects the difference between comparable
competitive services and the degree of compliance with the
requirements of the market