Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11396
Название: | Methodology of competitiveness assessment services in the tourism industry |
Другие названия: | Методика оцінки конкурентоспроможності послуг у туристичній індустрії |
Авторы: | Zakharchenko, Vitalii Захарченко, Віталiй Iванович Metil, Tetiana Метіль, Тетяна Костянтинiвна Soroka, Larysa Сорока, Лариса М. |
Ключевые слова: | tourism enterprises service expert evaluation indicator coefficient index price criterion competitiveness туризм підприємство послуга експерт оцінка показник коефіцієнт індекс ціна критерій конкурентоспроможність |
Дата публикации: | 15-Янв-2020 |
Издательство: | Одеський національний політехнічний університет |
Библиографическое описание: | Zakharchenko, V. I., Metil, T. K., Soroka, L. M. (2020). Methodology of competitiveness assessment services in the tourism industry. ECONOMICS: time realities, 1 (47), 27–37. Zakharchenko, V. I. Methodology of competitiveness assessment services in the tourism industry / V. I. Zakharchenko, T. K. Metil, L. M. Soroka // ECONOMICS: time realities = ЕКОНОМІКА: реалії часу [Електрон. ресурс]. – Оdesa, 2020. – № 1 (47). – Р. 27–37. |
Краткий осмотр (реферат): | The method of determining the assessment of the
competitiveness of services in the enterprises of the tourism
industry is proposed. The terminological apparatus of the research
and the nomenclature of services in tourism are analyzed. The
algorithm of complex assessment of competitiveness of services in
tourism is formed, which consists of ten stages. With the help of
expert evaluation methods and weighting factors, the positions of
specific tourism enterprises in the rating of competitiveness of
services were determined.
Food policy, considered as a system of measures aimed at
improving the competitiveness of tourism services. Запропоновано методику визначення оцінки конкурентоспроможності послуг на підприємствах туристичної індустрії. Проаналізовано термінологічний апарат дослідження і номенклатура послуг у туризмі. Сформовано алгоритм комплексної оцінки конкурентоспроможності послуг у туризмі, який складається з десяти етапів. За допомоги методів експертної оцінки і вагових коефіцієнтів визначені позиції конкретних підприємств туризму у рейтингу конкурентоспроможності послуг. Продуктова політика, розглянута, як система заходів, що спрямована на підвищення конкурентоспроможності туристичної послуги. |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://economics.opu.ua/files/archive/2020/No1/27.pdf http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/11396 |
ISSN: | 2226-2172 |
Располагается в коллекциях: | ЕКОНОМІКА: реалії часу №1(47), 2020 |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
27.pdf | 438.74 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
Инструменты администратора