Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6013
Название: Development of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise
Другие названия: Розробка підсистеми прогнозування для системи управління маркетинговою інформацією на промисловому підприємстві
Авторы: Oklander, Mykhailo
Oklander, Tatyana
Pedko, Iryna
Yashkina, Oksana
Oklander, Mykhailo
Окландер, Михаил Анатольевич
Oklander, Tetyana
Окландер, Татьяна Олеговна
Педько, Ирина Анатольевна
Яшкіна, Оксана Іванівна
Яшкина, Оксана Ивановна
Ключевые слова: marketing information
marketing information management system
types of forecasts
forecasting methods
маркетингова інформація
методи прогнозування
типи прогнозів
система управління маркетинговою інформацією
маркетинговая информация
методы прогнозирования
типы прогнозов
система управления маркетинговой информацией
Дата публикации: 2017
Издательство: Харьков: НПП ЧП «Технологический Центр»
Библиографическое описание: Development of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise / M. Oklander, T. Oklander, I. Pedko, O. Yashkina // Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. - 2017. - № 5/3 (89). - P. 39-51.
Oklander, T. Oklander, I. Pedko, O. M. (2017). YashkinaDevelopment of the subsystem of forecasting for the system of marketing information management at an industrial enterprise. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5/3 (89), 39-51.
Краткий осмотр (реферат): The theoretical generalization, which is revealed in the development of conceptual and methodological principles and methodical provisions related to formation and functioning of the forecasting subsystem of the marketing information management system at an industrial enterprise, is presented. The market is a social phenomenon in which the availability of valuable marketing information reduces uncertainty, ensures the promptness of making managerial decisions, makes possible to avoid threats and creates a basis for increase in the efficiency of a production process and competitiveness. Therefore, the control of changes in the marketing environment requires the creation of a marketing information management system at an industrial enterprise, which is based on effective methods of collection and analysis of marketing information. Markets of industrial enterprises make possible to create and test progressive marketing information management systems. There are trends that cause worsening of prospects for economic growth at the current state of the marketing environment of industrial enterprises. Growth of these risks is facilitated by trends of globalization, informatization, social changes. Such an increase in business risks causes an increase of the role of forecasting. The classical concept of a marketing information management is enhanced and system is restructured and the creation of a subsystem of forecasting is improved. The methodological approach to the functioning of forecasting subsystems of marketing information systems of industrial enterprises based on the model of statistical forecasting of sales volume is offered. The proposed procedure to overcome a general lack of forecasting methods is related to the failure to take into account an inaccuracy of observations on which the forecast is based, – it is based on the use of fuzzy mathematical methods. It is shown on its basis how traditional forecasting methods can be successfully upgraded for the case when the initial data are given unclearly
Досліджено тенденції розвитку промислових ринків та стан наукової думки щодо визначення поняття «система управління маркетинговою інформацією». Встановлено необхідність модернізації класичної концепції побудови системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємства. Розроблені класифікація інформації, яка надходить у підсистему прогнозування та типів прогнозів, які можуть бути отримані в підсистемі прогнозування системи управління маркетинговою інформацією промислового підприємства
Исследованы тенденции развития промышленных рынков и состояние научной мысли относительно определения понятия «система управления маркетинговой информацией». Установлена необходимость модернизации классической концепции построения системы управления маркетинговой информацией промышленного предприятия. Разработаны классификация информации, поступающей в подсистему прогнозирования и типы прогнозов, которые могут быть получены в подсистеме прогнозирования системы управления маркетинго- вой информацией промышленного предприятия
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): DOI: 10.15587/1729-4061.2017.111547
http://journals.uran.ua/eejet/article/view/111547
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/6013
ISSN: 1729-3774
Располагается в коллекциях:Статті каф. маркетингу

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
111547-240031-1-PB.pdf455.73 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.