The method of determining the assessment of the
competitiveness of services in the enterprises of the tourism
industry is proposed. The terminological apparatus of the research
and the nomenclature of services in tourism are analyzed. The
algorithm of complex assessment of competitiveness of services in
tourism is formed, which consists of ten stages. With the help of
expert evaluation methods and weighting factors, the positions of
specific tourism enterprises in the rating of competitiveness of
services were determined.
Food policy, considered as a system of measures aimed at
improving the competitiveness of tourism services.
Запропоновано методику визначення оцінки
конкурентоспроможності послуг на підприємствах туристичної
індустрії. Проаналізовано термінологічний апарат дослідження
і номенклатура послуг у туризмі. Сформовано алгоритм
комплексної оцінки конкурентоспроможності послуг у
туризмі, який складається з десяти етапів. За допомоги методів
експертної оцінки і вагових коефіцієнтів визначені позиції
конкретних підприємств туризму у рейтингу
конкурентоспроможності послуг.
Продуктова політика, розглянута, як система заходів, що
спрямована на підвищення конкурентоспроможності
туристичної послуги.