The paper proposed an utilization of modular approach to the formation
of a marketing information system and its integration into the General
information system of the enterprise for efficient use of information when
making management decisions about the release of goods in an industrial
plant. Building an information system involves the formation of databases,
which can be divided into a database of incoming, internal and outgoing
information. The modular approach uses the functional principle of
information accumulation and allows to improve official and personal
responsibility for the quality, reliability, appropriateness and timeliness
provided in the appropriate module information. Another principle of
formation of information modules is the consistency of information to
structure the business process.
В статті запропоновано застосування модульного підходу до фор-
мування маркетингової інформаційної системи та її вбудовування до
загальної інформаційної системи підприємства для ефективного вико-
ристання інформації при прийнятті управлінських рішень щодо випуску
товарів на промисловому підприємстві. Побудова інформаційної
системи передбачає формування баз даних, які можна поділити на бази
даних вхідної, внутрішньої та вихідної інформації. Модульний підхід
використовує функціональний принцип накопичення інформації і
дозволяє підвищити посадову та персональну відповідальність за якість,
достовірність, доцільність та своєчасність наданої до відповідного
модулю інформації. Іншим принципом формування модулів інформації
є відповідність інформації структурі бізнес-процесу.
В статье предложено применение модульного подхода к формиро-
ванию маркетинговой информационной системы и ее встраиванию в
общую информационную систему предприятия для эффективного
использования информации при принятии управленческих решений о
выпуске товаров на промышленном предприятии. Построение инфор-
мационной системы подразумевает формирование баз данных, которые
можно разделить на базы данных входящей, внутренней и исходящей
информации. Модульный подход использует функциональный принцип
накопления информации и позволяет повысить должностную и персо-
нальную ответственность за качество, достоверность, целесообразность
и своевременность предоставленной в соответствующий модуль
информации. Другим принципом формирования модулей информации
является соответствие информации структуре бизнес-процесса