Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8112
Название: Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex
Другие названия: правління конкурентним потенціалом підприємства на основі комплексу маркетингу.
Авторы: Atiushkina, V.V.
Атюшкіна, В.В.
Ключевые слова: marketing mix
competition
potential
parameter
management
маркетинг - мікс
конкуренція
потенціал
параметр
управління
Дата публикации: 2018
Издательство: Odessa National Polytechnic University
Библиографическое описание: Atiushkina, V. V. (2018). Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex. ECONOMICS: time realities, N 1 (35), 13-18. - Retrieved from https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/13.pdf
Atiushkina, V. V. Managing the enterprise competitive potential on the basis of a marketing complex / V. V. Atiushkina // ЕКОНОМІКА: реалії часу = ECONOMICS: time realities [Електрон. ресурс]. - Одеса, 2018. - № 1 (35). - С. 13-18. - Режим доступу: https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/13.pdf
Краткий осмотр (реферат): In the article the approach to the definition of groups of parameters of the complex of marketing of the enterprise under the influence of external conditions of competition is investigated, the parametric description of the competitive potential of the en terprise for the purposes of the system of management of the competitive potential is formulated, the approach to determination of stable competitive advantages of the enterprise on the basis of analysis of the characteristics of the marketing complex is s ubstantiated. The prospects of further analysis of the competitive potential of the marketing complex, determined by the influence of the individual factor of competition on the groups of parameters ("high", "medium" and "low") on elements of the marketing complex are determined.
В статті досліджено підхід до визначення груп параметрів комплексу маркетингу підприємства під впливом зовнішніх умов конкуренції, складено параметричний опис конкурентного потенціалу підприємства для цілей системи управління конкурентним потенціалом, теоретично обґрунтован о підхід до визначення стійких конкурентних перев аг підприємства на основі аналізу характеристик комплексу маркетингу. Визначено перспективи подальшого аналізу конкурентного потенціалу комплексу маркетингу, пов’язані з визначенням сили впливу окремого фактору конкуренції на групи параметрів («високих», « середніх» та «низьких») за елементами маркетингового комплексу.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://economics.opu.ua/files/archive/2018/No1/13.pdf
http://dspace.opu.ua/jspui/handle/123456789/8112
ISSN: 2226-2172
Располагается в коллекциях:Статті каф. маркетингу
ЕКОНОМІКА: реалії часу №1(35), 2018

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
13.pdf415.18 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

Инструменты администратора