A multi-valued interpretation of the concept of "quality" is
considered, which is due to the fact that in different cases,
different authors, in different circumstances, in quality refers to
the abundance of various specific properties of objects and
phenomena. The characteristics of education’s quality are
presented in a research by V. Viktorov. It is shown that under
training a specialist’s quality means a set of its properties, that
allow to performance the professional work qualified and
timely in accordance with the passport of a specialty, to take an
active civil position, and constantly to improve their
qualifications
Рассматривается многозначное трактование понятия
«качество», обусловленное тем, что в разных случаях,
разными авторами, при различных обстоятельствах под.
качеством понимается большое количество разнообразных
специфических свойств предметов и явлений. Приведены
характеристики качества образования в соответствии с
исследованиями В. Викторова. Показано, что под
качеством подготовки специалиста понимается
совокупность его свойств, которые позволяют
квалифицированно и своевременно выполнять
профессиональную работу в соответствии с паспортом
специальности, занимать активную гражданскую позицию,
постоянно повышать свою квалификацию
Розглядається багатозначне трактування поняття
«якість», обумовлене тим, що у різних випадках, різними
авторами, за різних обставин під якістю розуміється велика
кількість різноманітних специфічних властивостей
предметів і явищ. Наведені характеристики якості освіти за
дослідженням В. Вікторова. Показано, що під якістю
підготовки фахівця розуміється сукупність його
властивостей, які дозволяють кваліфіковано і своєчасно
виконувати професійну роботу у відповідності з паспортом
спеціальності, займати активну громадянську позицію,
постійно підвищувати свою кваліфікацію